fbpx

Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

Wizytówka Google
Czy można mieć dwie Wizytówki Google?

Czy można mieć dwie Wizytówki Google?

Wizytówka Google to jedno z najważniejszych narzędzi marketingowych dla firm, które chcą skutecznie promować się lokalnie. Dzięki niej klienci mogą szybko znaleźć informacje o firmie, przeczytać opinie, obejrzeć zdjęcia i sprawdzić lokalizację w Google Maps. Ale czy posiadanie dwóch wizytówek to dwukrotnie większa wartość marketingowa? Czy może wiąże się to z ryzykiem naruszenia wytycznych Google?

W tym artykule dowiesz się, kiedy można mieć więcej niż jedną wizytówkę Google, jakie są zasady dotyczące posiadania wielu profili firmy oraz jakie mogą być konsekwencje naruszenia regulaminu. Porozmawiamy także o tym, czym są duplikaty wizytówek i jak je scalić. Jeśli chcesz uniknąć błędów i skutecznie zwiększyć widoczność swojej firmy w wyszukiwarkach, ten artykuł jest dla Ciebie. Czytaj dalej, aby poznać kluczowe wskazówki i strategie zarządzania wizytówkami Google!

Wizytówka Google Moja Firma – jak działają wizytówki w mapach Google?

Wizytówki Google pozwalają firmom pozycjonować się lokalnie za darmo. Dzięki Wizytówce Google Moja Firma, przedsiębiorstwa mogą w prosty sposób zwiększyć widoczność firmy w sieci, docierając do lokalnych klientów. Posiadanie wizytówki Google umożliwia klientom szybkie znalezienie danych firmy, takich jak adres firmy, godziny otwarcia, a także dane kontaktowe.

Dodatkowo, użytkownicy mogą przeglądać zdjęcia oraz opinie innych klientów, co często ma kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji o skorzystaniu z usług lub zakupie produktów. Mapy Google wyświetlać będą wizytówki firm w wynikach wyszukiwania, jedna nad drugą, co oznacza, że firmy muszą dbać o to, aby ich profil firmy był zawsze aktualny i odpowiadał wymaganiom.

Warto jednak zaznaczyć, że wyniki wyszukiwania Google nie są wyświetlane losowo. Na to, które wizytówki Google zajmą czołowe pozycje, wpływa kilka określonych czynników. Wizytówka Google odpowiadająca potrzebom użytkownika ma większe szanse na zajęcie wysokiej pozycji. Założenie wizytówki Google to pierwszy krok do budowania lokalnej obecności, ale kluczowe jest także jej odpowiednie utrzymanie.

Jak założyć wizytówkę Google?

Założenie wizytówki Google to czynność całkowicie darmowa. Aby to zrobić, właściciel firmy powinien skorzystać z narzędzia o nazwie Menadżer profilu firmy. Proces ten jest niezwykle prosty pozwala firmom szybko zaistnieć w Google Maps, zbudować świadomość marki wśród klientów oraz zwiększyć swoją widoczność w wynikach wyszukiwania.

Oto krótki poradnik, jak założyć wizytówkę Google:

  1. Zaloguj się na konto Google My Business ( Menadżera profilu firmy ) aby móc zarządzać przyszłymi działaniami związanymi z wizytówką.
  2. Kliknij przycisk „ Dodaj firmę ”, a następnie ” dodaj pojedynczą firmę „.
  3. Wprowadź dane firmy, takie jak nazwa, kategoria działalności, adres firmy, oraz kontakt. Wizytówka Google powinna zawierać dokładne i aktualne informacje.
  4. Wprowadź dodatkowe szczegóły, takie jak godziny otwarcia, zdjęcia, oraz inne dane firmy, które mogą pomóc potencjalnym klientom lepiej poznać Twoją działalność.

Weryfikacja Wizytówki Google

Aby założenie wizytówki Google uznać za kompletne, należy jeszcze dokonać tak zwanej weryfikacji. Weryfikacja wizytówki umożliwia nam swobodne i pełne zarządzanie wizytówką Google, a widoczność firmy wzrasta, dzięki czemu wyniki wyszukiwania Google wyświetlają nasz profil firmy. Weryfikacja Wizytówki Google to proces bardzo prosty i krótki, którego celem jest potwierdzenie, że nasza firma znajduje się we wskazanej przez nas lokalizacji oraz, że jesteśmy faktycznym właścicielem firmy.

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak samemu przejść przez proces weryfikacji profilu firmy, koniecznie sprawdź nasz post na LinkedIN z prostym poradnikiem w formie infografiki.

Jeżeli chcesz poszerzyć swoją wiedzę, przeczytaj nasz dedykowany artykuł – Weryfikacja konta Google dla firm – weryfikacja wizytówki Google, w którym to omawiamy proces weryfikacji wizytówki Google kompleksowo i szczegółowo.

Ile można posiadać profili firm – czy właściciel wizytówki Google może posiadać wiele wizytówek?

Google Moja Firma pozwala firmom na posiadanie więcej niż jednej wizytówki, jednak istnieją pewne wytyczne, które określają, w jakich przypadkach jest to dozwolone. Przede wszystkim, każda wizytówka Google powinna być przypisana do jednej, konkretnej lokalizacji. Jeżeli firma posiada kilka oddziałów w różnych miejscach, każdy z tych oddziałów firmy może mieć swoją osobną wizytówkę Google. Ważne jest jednak, aby każdy profil firmy odzwierciedlał rzeczywiste, fizyczne miejsce, w którym firma prowadzi działalność.

Właściciel wizytówki firmy nie może jednak tworzyć wielu wizytówek dla tej samej lokalizacji lub sztucznie mnożyć wizytówek dla różnych usług w jednej lokalizacji. Zasady Google jasno określają, że wizytówka Google powinna odzwierciedlać rzeczywistą działalność w jednym miejscu. Pytanie: ” Czy można mieć dwie wizytówki Google? ” zależy więc od tego, czy firma działa w więcej niż jednym miejscu. W takich przypadkach Google pozwala na stworzenie kilku wizytówek, które zostaną wyświetlone w Google Maps, ale muszą być one zgodne z wytycznymi platformy.

Czym są i jak powstają duplikaty wizytówek?

Duplikaty Wizytówek Google to sytuacje, w których dla jednej firmy pojawiają się więcej niż jedna wizytówka Google dotycząca tego samego miejsca lub działalności. Tego typu duplikaty mogą powstawać na różne sposoby. Często zdarza się, że właściciel firmy lub osoba zarządzająca profilem tworzy kolejną wizytówkę przez pomyłkę, nie wiedząc, że istnieje już jedna aktywna wizytówka. Inną sytuacją jest automatyczne tworzenie duplikatów przez Google, gdy algorytmy wykryją różnice w danych firmy, takich jak adres firmy lub kontakt.

Właściciel Wizytówki Google może nieświadomie wygenerować duplikat podczas wprowadzania nowych informacji do Zarządzania profilem firmy lub zmiany lokalizacji. Dodatkowo, firmy, które posiadają kilka oddziałów firmy, mogą nieświadomie tworzyć duplikaty wizytówek w miejscach, gdzie już istnieje profil. Choć Google Moja Firma pozwala na posiadanie wizytówki Google dla każdej lokalizacji, to tworzenie zduplikowanych wpisów w tej samej lokalizacji nie jest zgodne z zasadami Google i może prowadzić do problemów w Google Maps.

Kiedy firma może stworzyć duplikat wizytówki?

Duplikaty Wizytówek Google mogą być stworzone przez firmę w określonych sytuacjach, kiedy zachodzi potrzeba założenia więcej niż jednej wizytówki dla tej samej działalności. Przykładem jest posiadanie Wizytówki Google dla różnych oddziałów firmy, które znajdują się w różnych lokalizacjach. W takich przypadkach właściciel Wizytówki Google może założyć dodatkowe wizytówki dla każdego oddziału, co pozwala na lepsze zarządzanie informacjami dotyczącymi lokalizacji w Google Maps.

Stworzenie duplikatu może być korzystne także wtedy, gdy firma świadczy różnorodne usługi w jednej lokalizacji, ale każda z tych usług wymaga innej prezentacji w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu wyszukiwarka Google może łatwiej dopasować konkretne zapytania użytkowników do odpowiedniej wizytówki, co wpływa na lepsze pozycjonowanie firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Tworzenie duplikatów Wizytówek Google pozwala firmom na lepszą kontrolę nad prezentowaniem swojej działalności, zwłaszcza gdy posiadają one wiele lokalizacji w Google Maps lub oferują szeroki wachlarz usług.

Scalenie wizytówek – jak scalić wizytówki?

Scalenie wizytówek to proces, który pozwala na połączenie dwóch lub więcej wizytówek Google dotyczących tej samej firmy w jedną, kompletną wizytówkę. Celem tego działania jest uporządkowanie profili firmy, uniknięcie powielania informacji oraz zwiększenie widoczności w Google Maps. Duplikaty Wizytówek Google mogą wprowadzać chaos, lub po prostu być zbędne dla danej firmy, dlatego też właściciel Wizytówki Google powinien regularnie sprawdzać swoją wizytówkę, upewniać się, że nie istnieją zbędne duplikaty oraz dostosowywać swoją Wizytówkę Google do potrzeb klientów.

Oto krótki poradnik, jak dokonać scalenia wizytówek:

Jeśli jesteś właścicielem wizytówki Google na tym samym koncie dla obu wizytówek, możesz skontaktować się z pomocą techniczną Google Moja Firma i poprosić o scalenie wizytówek. Ważne jest, aby jasno określić, która wizytówka ma zostać zachowana aby przeniesienie zdjęć, postów, opinii itp. z drugiej wizytówki odbyło się tak jak to sobie założyliśmy. Niestety, tutaj mogą pojawić się pewne komplikacje – na podstawie doświadczeń wielu użytkowników, nie zawsze jest pewność co do efektu końcowego.

Może się zdarzyć, że nastąpi usunięcie wizytówki Google, którą chcieliśmy zachować, a opinie mogą nie zostać w pełni przeniesione. W niektórych przypadkach opinie mogą nawet zniknąć. Aby zwiększyć swoje szanse na sukces, warto dokładnie opisać swoją prośbę i dołączyć szczegółowe informacje, takie jak linki do obu wizytówek. Dobrym rozwiązaniem jest również poproszenie o kontakt telefoniczny, aby omówić szczegóły scalenia i upewnić się, że proces przebiegnie zgodnie z oczekiwaniami, jednakże nie zapewnia to w 100% oczekiwanego rezultatu.

Dwie lokalizacje firmy – o czym warto pamiętać zakładając drugi profil Google tej samej firmy?

Posiadanie Wizytówki Google dla dwóch lokalizacji tej samej firmy jest jak najbardziej możliwe, pod warunkiem, że właściciel wizytówki Google jest w stanie zweryfikować obie lokalizacje. Google wymaga, aby firma rzeczywiście świadczyła usługi w tych miejscach lub fizycznie się tam znajdowała. Weryfikacja polega na dostarczeniu dowodu w postaci filmy, który potwierdzi obecność firmy w obu lokalizacjach, co jest kluczowym warunkiem zaakceptowania przez Google.

Zwiększenie liczby lokalizacji niesie za sobą znaczące korzyści. Wizytówka Google działa lokalnie, co oznacza, że im więcej miejsc, tym bardziej wydajne pozycjonowanie Google Maps, ze względu na większy obszar działania wizytówki. Każda nowa lokalizacja zwiększa potencjał dotarcia do większej liczby klientów w różnych regionach, co bezpośrednio wpływa na widoczność firmy.

Z drugiej strony, zakładanie dwóch wizytówek dla jednej lokalizacji jest zabronione przez Google. Takie działanie jest sprzeczne z zasadami platformy, gdyż zaburzyłoby to pozycjonowanie wizytówki Google. Dana firma, posiadając dwie wizytówki w jednym miejscu miałaby teoretycznie dwa razy większe szanse na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. W praktyce ta szansa nie byłaby na tyle zwiększona, jednak nadal należy to traktować w kategoriach nieuczciwej praktyki.

Niezależnie od liczby lokalizacji, każda wizytówka Google powinna odzwierciedlać prawdziwe i aktualne informacje. Kompletność danych firmy jest kluczowa, aby użytkownik mógł łatwo zidentyfikować działalność, a zarządzanie profilem firmy wymaga regularnej aktualizacji, aby wizytówka była jak najbardziej wiarygodna.

Jakie konsekwencje grożą, jeśli właściciel wizytówki firmy narusza zasady Google?

Naruszenie zasad Google przez właściciela wizytówki Google może prowadzić do poważnych konsekwencji. Jeśli firma zakłada dwie wizytówki w jednym miejscu, co jest niezgodne z wytycznymi, Google może podjąć działania mające na celu usunięcie wizytówki Google, co skutkuje jej zniknięciem z wyników wyszukiwania oraz Google Maps. Tego typu praktyki naruszają reguły dotyczące zarządzania profilem firmy.

Konsekwencje mogą obejmować również ograniczenie widoczności firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania, co negatywnie wpływa na pozycjonowanie Google Maps. Dodatkowo, naruszenia mogą prowadzić do tymczasowego lub trwałego zablokowania konta Google Moja Firma, co uniemożliwi dalsze zarządzanie profilem firmy. W najgorszym przypadku firma może utracić dostęp do wszystkich swoich wizytówek.

Właściwe zarządzanie wizytówkami zgodnie z zasadami Google jest kluczowe, aby uniknąć tych negatywnych konsekwencji i zapewnić firmie pełną widoczność w sieci. Pamiętaj zatem o przestrzeganiu wytycznych, zawartych w regulaminie Google, aby usunięcie wizytówki Google nie dotknęło właśnie Ciebie.

Localo – zarządzanie wizytówką Google Maps

Nie wiesz jak uzupełnić profil firmy w optymalny sposób? A może potrzebujesz narzędzia do zarządzania wizytówkami Google? Z pomocą przychodzi Localo. Localo to narzędzie stworzone przez polską firmę Hexe Capital, które ułatwia zarządzanie wizytówką Google Maps. Localo zostało zaprojektowane z myślą o firmach, które chcą nie tylko zarządzać swoimi profilami na Google Maps, ale również optymalizować i monitorować pozycjonowanie wizytówek. Narzędzie to pozwala na jednoczesne zarządzanie wieloma wizytówkami Google, co jest szczególnie przydatne dla firm posiadających oddziały w różnych lokalizacjach.

Chcesz poznać więcej narzędzi stosowanych w marketingu? Sprawdź dedykowany artykuł i poszerz swoją wiedzę – Sztuczna inteligencja w marketingu – jak mądrze wykorzystać sztuczną inteligencję w kontekście marketingu

Choć Panel Google Moja Firma oferuje podstawowe funkcje zarządzania wizytówką, Localo idzie o krok dalej. Narzędzie to pozwala na sprawdzanie aktualnych pozycji wizytówki na konkretne słowa kluczowe, w wybranych obszarach, a także umożliwia analizę konkurencji. Dodatkowo, Localo ocenia kondycję wizytówki, sugerując zadania, które należy wykonać, aby poprawić jej widoczność i skuteczność w wyszukiwaniach lokalnych.

Pozycjonowanie Google Maps wymaga regularnych działań, które mogą być czasochłonne. Localo automatyzuje wiele z tych zadań, które mogą być męczące i pracochłonne, jeśli chcemy wykonać przez panel Google Moja Firma. Narzędzie oferuje również funkcje tworzenia postów, opisu firmy oraz ofert z wykorzystaniem AI, co ułatwia publikację angażujących treści. Co więcej, Localo ocenia tematyczność zdjęć, sugeruje odpowiednie frazy kluczowe, które mogą poprawić pozycjonowanie wizytówki Google, oraz pomaga w optymalizacji zawartości, by wizytówka była bardziej konkurencyjna na rynku lokalnym.

Zastanawiasz się jak zwiększyć pozycję w wynikach wyszukiwania Google? Koniecznie sprawdź nasz dedykowany artykuł – Jak promować lokalny biznes? Rozwój biznesu z wizytówką Google.

Podsumowanie

Co dwie wizytówki to nie jedna! Wiesz już, że wizytówka Google to potężne narzędzie, które pomaga firmom lokalnie pozycjonować się w wynikach wyszukiwania. Dowiedziałeś się, że posiadanie dwóch wizytówek Google jest możliwe i w niektórych przypadkach może przynieść korzyści, zwłaszcza w przypadku firm działających w różnych lokalizacjach.

Jednak równie ważne, jak rozważenie posiadania dwóch wizytówek, jest przestrzeganie zasad ustalonych przez Google. Zakładanie wielu wizytówek dla tej samej lokalizacji jest zabronione i może skutkować ich usunięciem lub innymi konsekwencjami. Dlatego zarządzanie wizytówkami musi być dokładne i zgodne z wytycznymi, aby uniknąć problemów i w pełni wykorzystać potencjał pozycjonowania Google Maps.

Pamiętaj więc, że zarządzanie profilem firmy wymaga odpowiedzialnego podejścia. Stosując się do zasad, możesz skutecznie budować widoczność swojej firmy i zwiększać zaufanie klientów w lokalnych wynikach wyszukiwania.

FAQ: Najczęściej zadawane pytania

Można mieć więcej niż jedną Wizytówkę Google, ale tylko w przypadku, gdy firma ma oddziały w różnych lokalizacjach. Każda wizytówka musi być przypisana do unikalnego adresu i lokalizacji zgodnie z zasadami Google.
Wizytówkę Google można założyć w narzędziu Google My Business. Wystarczy zalogować się na konto Google, przejść na stronę Google Business, a następnie wypełnić niezbędne informacje o firmie.
Duplikat Wizytówki Google to sytuacja, w której dla tej samej firmy w jednej lokalizacji istnieje więcej niż jedna wizytówka. Może to wynikać z błędów podczas zakładania profilu lub nieprawidłowych działań, co może prowadzić do obniżenia widoczności firmy w wynikach wyszukiwania.
Aby usunąć duplikat Wizytówki Google, należy zgłosić ten problem do pomocy technicznej Google poprzez Menedżera Profilu Firmy. W zgłoszeniu warto wskazać, która wizytówka ma zostać zachowana, aby uniknąć przypadkowego usunięcia ważnego profilu.
Założenie Wizytówki Google jest całkowicie darmowe. Google nie pobiera żadnych opłat za stworzenie, zarządzanie ani aktualizację profilu firmy w swoim systemie.